Podcast

Praktische Tips voor Betere Klantencommunicatie 

Roeland Wessels
In mijn jonge carrière, ik was net afgestudeerd, kwam ik er heel snel achter dat de diersoort waar wij als dierenartsen het meeste verstand van moeten hebben, is de mens. Maar hiervan had ik niets geleerd op de faculteit! Communicatie is net zoals de diergeneeskunde een volwaardige wetenschap die we moeten beheersen.

Welke vragen worden beantwoord?

In deze podcast interviewen we Roeland Wessels, dierenarts en expert communicatie. We stellen hem de meest uiteenlopende vragen over klantencommunicatie. Hier zijn slechts een aantal van de vragen die we aan hem gesteld hebben:

  • Is het geven van kortingen een goed idee?
  • Hoe ga je om met de eigenaar die Dr. Google heeft geraadpleegd en jou als dierenarts vertelt wat hij/zij denkt dat zijn/haar dier heeft?
  • Hoe ga je om met de eigenaar die vindt dat je prijzen veel te duur zijn en uitspraken doet als `alle dierenartsen zijn geldwolven?`
  • Hoe kan je op een vriendelijke manier `grenzen stellen` naar je klanten toe? Bv. naar de eigenaar toe die zeer lang praat aan de telefoon of die telkens `s avonds of in het weekend belt?
  • Hoe ga je om met de eigenaar die negatieve reclame maakt over je praktijk op sociale media of op andere plaatsen?
  • Hoe ga je om met de eigenaar die nooit je advies lijkt op te volgen?
  • Hoe ga je om met een collega die jouw patient overneemt (bv. wanneer je afwezig bent), maar die niet jouw advies of ingestelde behandeling aanhoudt?
  • Hoe kan je als `nieuwe` en/of `jonge` dierenarts ervoor zorgen dat er toch naar je mening geluisterd wordt?
  • Hoe ga je het beste een gesprek over `loonsverhoging` met je werkgever aan?

Word nu lid!

Benieuwd naar de inhoud van deze podcast? Word nu lid en beluister alle OVT Paard podcasts!